Intervju: Leonid Gontarev – kompanprr.ru

O tome kako je primorski proizvod uspeo da osvoji pola sveta…

Pitali smo tvorca i direktora kompanije PharmOcean LabLeonid Gontarev

 

Leonid, vaš proizvod poreklom iz Primorja poznat je širom zemlje, osvojio je evropska i azijska tržišta, čak uspešno predstavljen u SAD. Da li ste od početka računali na takav uspeh?

 

Znate, kad sam počeo, razmišljao sam malo drugačije. Želeo sam da nastavim sa očevim poslom: bio je poznati sovjetski biohemičar, razvijao je formule koje sada koristimo. Ali kada je otac nestao, njegov razvoj je pao na policu, jer više nije bilo nikoga da ih oživi, a ja sam odlučio da to popravim.

Vredi napomenuti da su njegove formulacije u isto vreme pokazale visoku efikasnost u kliničkim ispitivanjima i stekle ljubav i poverenje stanovnika Primorja, jer su zaista pomogle u suočavanju sa širokim spektrom medicinskih problema. Dakle, moj prvobitni cilj je bio da njegov razvoj pretvorim u preparate i učinim ga dostupnim svakom stanovniku naše zemlje. O zarađivanju velikog novca, osvajanju azijskih tržišta, tada uopšte nisam razmišljao. Istina, stvari nisu išle baš onako kako sam planirao.

 

U početku ste morali da napunite puno čunjeva?

 

Došao sam iz naftnog i gasnog posla, tako da je farmaceutska industrija za mene bila potpuno nova oblast. I priznajem, nisam mislio da će biti tako teško. Iako sam se uvek trudio da se oslonim na brojeve u svojim poslovnim odlukama – savršeno se sećam da smo zaposleni i ja nacrtali prvi poslovni plan i već nekoliko meseci kasnije shvatili koliko je to drugačije od stvarnosti.

Morali smo da se takmičimo sa transnacionalnim farmaceutskim gigantima i njihovim ulaganjima u apotekarske mreže i druge kanale promocije lekova i preparata. Nažalost, mala kompanija nema takve mogućnosti.

 

 

Uspeli smo da se razvijamo na račun kvaliteta proizvoda, efikasnosti, napornog svakodnevnog rada i vere u preparate. Čak i u pandemijskoj godini, skoro smo se utrostručili, jer smo u isto vreme doneli pravu odluku da prodajemo „Doktor More“ i kroz Marketplace. Mi smo na samom početku našeg putovanja. I svake godine, kao da je prva.

 

Rekli ste da je na početku vaša glavna greška bila samopouzdanje. Ali nije li vam ona pomogla da se pozabavite i uspete dok su drugi bili oprezni?

 

Razumem, o, Bože, ali svejedno se naginjem činjenici da je samopouzdanje bilo nizašta. Dolazeći iz sasvim druge oblasti, morao sam da zaposlim više farmaceutskih profesionalaca, da namamim iskusne stručnjake, da im verujem. Onda bih možda odmah izabrao pravu strategiju. Na kraju krajeva, u početku sam bio odlučan da samostalno promovišem složene nauke, a to je pomalo nepromišljeno. Kao što rekoh, prvo je trebalo zaraditi mnogo novca, a zatim uložiti u nauku.

 

Da li ste tip koji zna za svoju kompaniju i kontroliše svaki proces?

 

Da, možda. Pokušavam da uđem u apsolutno sve, od karakteristika opreme do rada vozača. Znam svaki post na našem Instagramu, a neke čak i pišem. Verujem da je ovo moj nedostatak – morate biti u stanju da delegirate zadatke i da se udaljite od mikro-menadžmenta, jer, potonuvši u rutinu, možete propustiti stratešku viziju. Ali to je veoma teško kada navijate za celu dušu, kada je to vaše. Želim da mislim da ćemo jednog dana naći menadžera koji će zauzeti moje mesto, a ja ću moći da se opustim.

 

Postoji mnogo mitova oko dijetetskih suplemenata, kako o njihovim prednostima, tako i o šteti. Da li se paralelno i prosvetiteljstvom treba baviti?

 

Većina dijetetskih suplemenata povezana je sa kineskim dodacima iz 90-ih koji su ljudi koristili. Moramo se boriti i sa takvim predrasudama. Naši dodaci za biologiju napravljeni su na osnovu nauke, svega onoga što su dalekoistočni i sovjetski instituti i univerziteti proučavali decenijama. Nismo se samo pomerili sa školjkom rakova u prahu, umotali u kapsule i rekli da je to čarobna pilula za mršavljenje. Iza svakog preparata stoje godine istraživačkog rada, kliničkih ispitivanja, visokog tehnološkog procesa i kontrole kvaliteta u svakoj fazi proizvodnje.

Pored toga, želim da prenesem ljudima da o budućnosti treba razmišljati sada. Ne nudimo panaceju, ali imamo operativna sredstva. I što pre počnete da pijete vitamine i suplemente, veće su šanse da vas zglobovi neće boleti sa godinama, vid neće pasti, zdravlje muškaraca će biti snažno, a koža i kosa kod žena ostaće lepe do svojih najnaprednijih godina.

 

A vi, da li vi sami koristite svoje dijetetske suplemente?

 

Pijem sve, uključujući i prilično složene lekove koje mi ne prodajemo. Mnogo eksperimentišem na sebi, sve testiram. Svakog jutra moja pomoćnica mi donosi pregršt tableta kako ne bih propustio nijedan sastanak. Nema šanse drugačije. Moja porodica, na primer, svake sezone prehlade pije naš bestseler „Imunostimul“ (srb. FUKOIDAN JOD) i „Omegu-3“ (srb. OMEGA-3+AGE KOMPLEKS).

 

Pred vama je jednom bilo pitanje – korist kupaca ili zarada kompanije?

 

Nemamo takvo iskušenje. Naravno, ako stavite kredu u kapsulu, napravite lepu, modernu ambalažu, uložite u oglašavanje, onda možete savršeno zaraditi na neefikasnim proizvodima, iako kratko. Bojim se da su takvi proizvodi na tržištu. Izabrali smo drugi put.

Nemamo značajna ulaganja u oglašavanje i reputacija nam je izuzetno važna: u početku smo prodavali isključivo usmenom preporukom. Ljudi su zavoleli, mršave, koža blista, zglobovi prestaju da ih bole, curenje iz nosa prolazi, pa nas preporučuju prijateljima i poznanicima.

Imamo odlične kritike sa Ozon i Wildberries, gde ih mogu ostaviti samo ljudi koji su kupili proizvode – to je veoma inspirativno i čini da se kreće. I čitam svaku recenziju.

 

Intervju objavljen 22.12.2022. godine na kompanprr.ru

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AKCIJA

ANTIPARAZIT PROGRAM

AKCIJA

LEPOTA & ZDRAVLJE

AKCIJA

SNAGA MUŠKARCA

Kako zaštititi zglobove?

Kako zaštititi zglobove? Ako vas ništa ne boli, to ne znači da ste zdravi. Ako vas zglobovi ne bole, ne...